Nowa struktura Egzaminu Ósmoklasisty

Zmiany w Egzaminie Ósmoklasisty z Matematyki w 2025 roku: Co warto wiedzieć?

Zbliżający się egzamin ósmoklasisty w 2025 roku przynosi ze sobą istotne zmiany. Zmiany te mogą wpłynąć na sposób przygotowań oraz formułę samego egzaminu. Jak wyglądają one w zakresie matematyki?

Nowa struktura egzaminu: W roku 2025 możemy spodziewać się zmiany w strukturze zadań. Będą one bardziej zróżnicowane i mają na celu sprawdzenie nie tylko umiejętności obliczeniowych, ale także zdolności do rozwiązywania problemów w różnych kontekstach.

Większy nacisk na umiejętności praktyczne: Egzamin będzie zawierał więcej zadań związanych z zastosowaniem matematyki w życiu codziennym, co jest odpowiedzią na potrzeby rynku pracy. Uczniowie będą musieli wykazać się umiejętnością analizy danych, interpretacji wyników oraz rozwiązywania problemów praktycznych.

Elementy z zakresu matematyki stosowanej: Pojawią się pytania dotyczące statystyki, prawdopodobieństwa oraz analizy danych, które mają na celu lepsze przygotowanie uczniów do wyzwań współczesnego świata.

Zmiany w poziomie trudności: Nowa formuła egzaminu może wiązać się z wyższym poziomem trudności zadań, co zachęca uczniów do bardziej wnikliwego poznawania matematyki. Nauczyciele powinni dostosować metody nauczania, aby jak najlepiej przygotować uczniów.

Ministerstwo Edukacji Narodowej poinformowało, że czas trwania egzaminu ósmoklasisty w 2025 roku z każdego przedmiotu i będzie dłuższy o około 25 proc. Oznacza to, że czas trwania egzaminu ósmoklasisty będzie wynosił: z języka polskiego – 150 minut, z matematyki – 125 minut, a z języka obcego nowożytnego – 110 minut.

Wydłużony czas trwania egzaminu pozwoli zdającym na większą swobodę w gospodarowaniu czasem podczas rozwiązywania zadań egzaminacyjnych, na ponowne zastanowienie się nad udzielonymi odpowiedziami i na dokładne sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi. Pozwoli zdającym lepiej poradzić sobie ze stresem egzaminacyjnym, który potrafi spowodować u niejednego zdającego nieoczekiwane wcześniej trudności.

Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty jest warunkiem ukończenia szkoły podstawowej. Jego wynik wpływa na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadpodstawowej. Nie ma jednak określonego minimalnego wyniku, jaki zdający powinien uzyskać, dlatego egzaminu ósmoklasisty nie można nie zdać. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *